woensdag 20 juni 2012

Zoekertjessite Dropdown.be

De zoekertjessite dropdown.be zit om zoekertjes verlegen, getuige de spam die ze in het rond sturen via… Andere zoekertjessites.

Tiny is hot!

Nu de zolder eindelijk opgeruimd is, tracht ik de nog bruikbare rommel op het Internet te verpatsen, waaronder zo'n 50 Tiny-boeken. Hoera, tal van geïnteresseerden vandaag! Ik wist niet dat de avonturen van de vrolijke meid nog zo goed in de markt lagen. De pret is echter van korte duur, de reacties zijn niet van kopers, maar van "Het Dropdown-Team" dat hetzelfde spambericht naar al m'n advertenties stuurt.

Schreeuwerige marketing

Het Dropdown-team schreeuwt het uit: "EEN NIEUWE EN UNIEKE ZOEKERTJES/KOOPJESSITE!", en wil me met die overdaad aan hoofdletters naar hun website lokken. Een bezoekje aan die site maakt meteen het waarom van de actie duidelijk: er staan amper zoekertjes op dropdown.be. Zo weinig dat er blijkbaar een heus Dropdown-team in de weer is om mensen te ronselen die op andere zoekertjessites hun spullen aan de man brengen.


Doodse zoekertjessite

Voorlopig heeft het team weinig succes en ook ik moet de Dropdowners teleurstellen: een zoekertjessite zonder zoekertjes is als een café zonder bier, dat laat ik liever links liggen. Er is ook iets met de naam, zeg nu zelf: "dropdown" klinkt niet bepaald alsof het bergop gaat met je koopwaar.

Zoekertjessite dropdown.be spamt

Maar de belangrijkste reden om niet in zee te gaan met www.dropdown.be is dat het andere sites misbruikt om spam te versturen, hoewel die in hun algemene voorwaarden dergelijk ongeoorloofd gebruik uitdrukkelijk verbieden. Kortom, dropdown.be lapt de regels vrolijk aan z'n laars en via zo'n partij wil ik geen transacties doen - zelfs niet om m'n rommel te verpatsen!

Geen opmerkingen: